تبلیغات
همه چیز راجع به خودروها - »» بررسی لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵

همه چیز راجع به خودروها

میخواهیم بیشتر بدانیم

»» بررسی لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵

در دنیای اتومبیل‌سازی گرفتن برخی تصمیم‌ها بسیار بدیهی است. توسعه خط تولید خودروهای لوکس برای یکی جذاب‌ترین کلاس‌های خود در بازار، یکی از این تصمیم‌هاست. همین‌طور ورود به بازار خودروی چینی‌ها؛ بازاری که به صورت بالقوه می‌تواند فروش شما را دو برابر کند. لینکلن هر دوی این کارها را انجام داده است. این خودروساز وارد کلاس خودروهای کامپکت کراس‌اور شده و در همین حال، در حال بازگشایی هشت نمایندگی نخست خود در چین است. ترکیب این اقدامات احتمالاً تعداد فروش و اعتبار این برند را تکان خواهد داد.

2015 Lincoln MKC

2015 Lincoln MKC

در وهله نخست، انتظارمان این بود که با یک فورد اسکیپ تیتانیوم در لباس لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵ روبرو شویم، امّا چنین چیزی نبود. به نظر می‌رسد که لینکلن رابطه فولکس‌واگن-آئودی را به خوبی مطالعه کرده است. MKC همان طول و فاصله محوری اسکیپ را دارد با این حال، آر لحاظ عرض ۰/۹ اینچ بزرگ‌تر است. تنها تفاوت مربوط به شاسی، ضربه‌گیرهای بهینه‌سازی شده و دامپرهای با کنترل پیوسته در MKC است. این مدل محصول همان کارخانه‌ای است که فورد اسکیپ در آن مونتاژ می‌شود؛ یعنی لوئیزویل کنتاکی. البته MKC خط بازرسی و استانداردهای مخصوص به خود را دارد که بسیار دقیق‌تر انجام می‌شوند.
2015 Lincoln MKC

2015 Lincoln MKC


درون کابین MKC از صندلی‌های راحت و نرمی استفاده شده که دارای گرم‌کن و خنک‌کننده در بالاترین تریم این خودرو هستند. صندلی راننده و سرنشین جلو می‌توانند در جهت به صورت خودکار تنظیم شوند. همچنین آپشن جدید لینکلن برای طراحی چرخ فرمان با کنترلرها و پوشش چرمی حسی بسیار خوب منتقل می‌کند. بسیاری از امکانات خوشایند در لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵ به صورت آپشن هستند. مدلی که برای تست این خودرو در اختیار قرار داده شده، تریم ریزرو (Reserve) است که از موتور ۲/۳ لیتری اکوبوست چهار سیلندر استفاده می‌کند که ۲۸۵ اسب‌بخار قدرت داشت. این موتور به صورت آپشن در تمام تریم‌های MKC ارائه می‌شود و تنها با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک همراه است. در تریم پرمیر (Premiere) خبری از چرم Bridge of Weir برای صندلی‌ها نخواهد بود. ولی در تریم میانی سلکت (Select) این نوع چرم به کار رفته، ولی تا زمانی که پکیج آب‌وهوا اضافه نشود، صندلی‌ها گرم‌کن و خنک‌کننده نخواهند داشت. امّا تریم ریزرو در کنار این امکانات از مواردی چون سیستم راهبری با کنترل صوتی و سقف آفتاب‌گیر پانوراما استفاده می‌کند.
2015 Lincoln MKC Interior

2015 Lincoln MKC Interior


قیمت اولیه لینکلن MKC پرمیر مدل ۲۰۱۵، ۳۳ هزار و ۹۹۵ دلار است؛ چیزی که به راحتی فورد اسکیپ تیتانیوم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. تریم متوسط «سلکت» شروع قیمتی از حدود ۴۰ هزار دلار دارد که قیمت نهایی آن بستگی به استفاده از سیستم دیفرانسیل جلو یا تمام‌چرخ متحرک همراه با موتور ۲ لیتری و سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ با موتور ۲/۳ لیتری دارد. تریم ریزرو با موتور ۲ لیتری و سیستم دیفرانسیل جلو از ۴۰۹۳۰ دلار آغاز می‌شود. البته خودرویی که در اینجا بررسی شده، از تجهیزات کاملی استفاده کرده که قیمت آن را به ۵۰۰۶۵ دلار رسانده‌اند.

یکی از آپشن‌هایی که برای تمام تریم‌ها عرضه شده، سیستم دستیار پارک هوشمند است. این سیستم فضای خالی را پیدا کرده و فرمان را به سمت آن هدایت می‌کند و شما تنها باید کارهای مربوط به پدال‌ها را انجام دهید. ویژگی جدید این سیستم، هدایت خودرو به خارج از فضای پارکینگ است؛ چیزی که برای یک کراس‌آور می‌تواند بسیار مفید باشد.

فرمان‌پذیری، سواری و هندلینگ خودرو در لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵ بسیار بهتر از چیزی است که از یک خودرو در این کلاس انتظار می‌رود. این یک وسیله نقلیه آرام و نازپرورده مانند مدل‌های بزرگ‌تر لکسس RX یا لینکلن MKX نیست. وقتی حالت تعلیق را در حالت «راحت» و وضعیت گیربکس را به جای S، در وضعیت D تنظیم کنید، هندلینگ به طور غیرمنتظره‌ای بهبود می‌یابد و شرایط به مراتب بهتر از حالت نرمال تعلیق است. در حالت تعلیق اسپرت نیز وضعیت سیستم بر روی جاده چندان خشن نیست. سیستم فرمان سریع و دقیق برای یک خودروی بلندقد مناسب است.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های لینکلن MKC مدل ۲۰۱۵ چیزی است که در آن وجود ندارد: نویز؛ با سیستم هوشمند جلوگیری از نویز، کراس‌اور کامپکت لینکلن شرایطی مانند یک کتابخانه را دارد و کاربردی بودن میشلین‌های ۲۰ اینچی را بیشتر نشان می‌دهد.

عنوان «اکو بوست» برای موتورهای فورد به معنای تقویت‌شده زیست‌محیطی است. هدف از آوردن این نکته آن است که یکی از مشکلات این نوع موتور را که در جاده‌های پرپیچ‌وخم کوهستانی با آن برخورد کردیم، بازگو کنیم. این خودرو در مسیری در حدود ۱۳۰ کیلومتر، نیمی از سوخت باک را خالی کرد. نتیجه اینکه موتور ۲/۳ لیتری توربو چهار سیلندر همانند دیگر موتورهای اکوبوست نمی‌تواند همزمان هم تقویت‌شده باشد و هم از لحاظ زیست‌محیطی مفید باشد.

با این وجود لینکلن MKC یک رقیب جدّی برای آکورا RDX و کادیلاک SRX بزرگ‌تر و حتی آئودی Q5 باشد. لینکلن وارد جذاب‌ترین کلاس خودروی جهانی شده و با این مدل در جستجوی اعتبار بیشتر برای خود است. [دانلود ویدئو]

مشخصات لینکلن MKC مدل 2015

قیمت مدل تست: ۵۰۰۵۶ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۳۹۹۵ دلار).

پیشرانه

  • موتور: ۲ لیتری توربو I-4 ۲/۳، لیتری توربو I-4.
  • قدرت: ۲۴۰ اسب‌بخار، ۲۸۵ اسب‌بخار.
  • گشتاور: ۳۶۶ نیوتن‌متر، ۴۱۳/۵ نیوتن‌متر.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک.
  • انتقال قدرت: دیفرانسیل جلو یا دیفرانسیل تمام چرخ متحرک.

ابعاد

  • طول × عرض × ارتفاع: ۴/۵۵ × ۱/۸۶ × ۱/۶۶ متر.
  • فاصله محوری: ۲/۶۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۲۰- ۱۸۰۹ کیلوگرم.
  • ظرفیت حمل وسایل: ۰/۷۱ مترمکعب پشت ردیف دوم و ۱/۵ مترمکعب پشت ردیف اول.

مصرف سوخت

  • مدل 2.0L FWD: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۸/۱۱ لیتر در جاده.
  • مدل 2.0L AWD: ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در جاده.
  • مدل 2.3L AWD: ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در جاده.


[ جمعه 5 دی 1393 ] [ 11:48 ق.ظ ] [ محمد محبی ]

[ نظرات() ]